Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/classes/mysqli.class.php on line 155 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/modules/show.full.php on line 242  حكم دريافت جوايز بانكي چيست؟
سبق > پرسش و پاسخ > حكم دريافت جوايز بانكي چيست؟

حكم دريافت جوايز بانكي چيست؟


11 فروردين 1391. نويسنده : sabagh

 

فردي براي حل مشكل خود مجبور است مقداري پول را به حساب سيباي خود واريز كند و بدان وسيله مشكلات خود را حل نمايد و هيچ قصد جايزه و ... را ندارد اما پس از مدتي بانك اقدام به قرعه كشي مي‌نمايد ناگهان اين فرد بي‌خبر از هر چيزي قرعه به نامش در مي‌آيد و برندۀ ماشيني مي‌شود و او قصد آن نداشته و نمي‌خواهد آن را بگيرد چاره اين فرد چيست ؟ آيا آن جايزه حلال است يا خير ؟ و اگر حرام است چه كار كند و اگر نگيرد كارمندان آن را براي خود تصاحب لطف كنيد بفرماييد آيا اصلا جايزه حرام است يا نه و چاره چست ؟

 

پاسخ:

  

جوايزي كه در بانكها به صاحبان حساب داده مي‌شود به درستي معلوم نيست كه چگونه تهيه مي‌شوند و  چون بسياري از معاملات بانكها ربوي هستند، گرفتن اين جوايز با اشكال شرعي مواجه است.     sabaq.net

بنابراين اگر كسي برندۀ جايزه‌اي شد چارۀ او اين است كه اگر جايزه وجه نقد بود آن را به مستمندان بدهد و اگر ماشين  بود آن را به يك مركز عمومي و خدماتي يا خيريه اهدا كند يا آن را بفروشد و پولش را (نه به عنوان پول خود) به فقرا بدهد. 

 

 

 

 

 


بازگشت به صفحه قبل