Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/classes/mysqli.class.php on line 155 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/modules/show.full.php on line 242  در ايام قاعدگي چه اعمالي بر خانم‌ها حرام است؟
سبق > پرسش و پاسخ > در ايام قاعدگي چه اعمالي بر خانم‌ها حرام است؟

در ايام قاعدگي چه اعمالي بر خانم‌ها حرام است؟


11 فروردين 1391. نويسنده : sabagh

 

خانمها در طول مدتی که نماز نمیگزارند(در ايام قاعدگي) چه اعمالی بر آنها به طور حتم حرام  است برخی افراد به خود اجازه نمی‌دهند که حتی صلوات بفرستند و یا دعا بکنند آیا فرستادن صلوات یا خواندن دعا و اعمالی از قبیل ذکر و اوراد و غیره نیزحرام است یا بهتر است به منظور رعایت ادب انجام نشود ؟

  

پاسخ:

  

خواندن نماز،گرفتن روزه، رفتن به مسجد و خواندن قرآن۱ و لمس كردن يا حمل آن و انجام عمل زناشويي در اين ايام  حرام است و به طور قطع بايد از اين اعمال خودداري شود.   sabaq.net

 

دعا كردن ايرادي ندارد،ذكر كردن و صلوات فرستادن هم بهتر است با تيمم انجام شود.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

  1. گروهي به بهانۀ آموزش قرآن به خواندن آن يا حمل مصحف در اين ايام مي‌پردازند، اين كار حرام و گناه است و زنان قبل از غسل به هيچ وجه اجازه ندارند قرآن بخوانند يا آن را لمس كنند امّا استماع قرآن جايز است.  

 


بازگشت به صفحه قبل