Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/classes/mysqli.class.php on line 155 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/modules/show.full.php on line 242  دو پرسش دربارۀ شراكت در معامله
سبق > پرسش و پاسخ > دو پرسش دربارۀ شراكت در معامله

دو پرسش دربارۀ شراكت در معامله


15 خرداد 1391. نويسنده : sabagh

من چند سال است که در یک کارخانه کار می‌کنم، مقداری پول پس انداز کرده‌ام صاحب کارخانه خودش از من خواسته پولم را به ایشان بدهم که با آن کار کنند و ماهانه مبلغی را با میل و رضایت خود به اینجانب بدهد.


1. این آقا مبلغی را پیشنهاد کردند که ماهانه به صورت ثابت در ازای پولم به من بدهد از آنجا که با میل و رضایت خود این کار را انجام می‌دهند آیا این پول حرام است؟


2. از آنجا که اين آقا می‌خواهد با این پول کار کند در صورتی که مبلغی که ماهانه می‌خواهد به من بدهد مشخص نباشد حلال است یا حرام؟

 

پاسخ:


 sabaq.net 

اينگونه معاملات در صورتي جايز است كه ربوي نباشد، مبلغ ثابتي(به عنوان ماهانه) تعيين نشود و طرفين در سود و زيان معامله شريك باشند. به عبارت ديگر اگر شما دقيقاً در جريان معاملات قرار بگيريد و در سود و زيان معاملات با صاحب كارخانه شريك باشيد،معامله جايز است اما مثلاً اگر صاحب كارخانه بگويد من اگر سود كنم يا زيان هرماه يك مبلغ ثابت(مثلاً 200 هزار تومان) به شما مي‌دهم، معامله حرام مي‌شود اگرچه طرفین رضایت کامل داشته باشند. 

 

 

 

 


بازگشت به صفحه قبل