Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/classes/mysqli.class.php on line 155 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/modules/show.full.php on line 242  براي مقابله با خيالات و افكار هوس‌آلود چه بايد كرد؟
سبق > پرسش و پاسخ > براي مقابله با خيالات و افكار هوس‌آلود چه بايد كرد؟

براي مقابله با خيالات و افكار هوس‌آلود چه بايد كرد؟


15 خرداد 1391. نويسنده : sabagh

اگرشخصی دچار افکار هوس‌آلود شود و در کنترل خود ناتوان باشد و شرایط ازدواج نداشته باشد دچار چه گناهی شده ؟ این افکار فقط ذهنی است و گاه با تصور بعضی شخصیتهاست. و البته می‌دانم که مامؤاخذه می‌شویم به خاطر آنچه در قلبهامان می‌گذرد واقعاً در کنترلش ناتوان شده‌ام لطفاً مرا راهنمایی كنيد!

 

پاسخ:

  

در شريعت اسلام، خيالات و افكاري كه به ذهن خطور مي‌كند، اگر خوب و مثبت و در جهت كار خير باشد، ثواب دارند،حتی اگر به منصۀ ظهور نرسند، اما اگر بد و منفي و خلاف و در جهت اعمال غير شرعي باشند،تا زماني كه بدون اختيار صورت گيرد،گناهي ندارد ولي اگر شخص آن افكار را به اجرا درآورد، يا به اختيار خود به خيالپردازي و افكار خلاف بپردازد مرتكب گناه شده و براي طرد و بي‌اثر كردن و يا رفع اين گونه افكار و خيالات،اين دستورات مفيدند:

  1. كم‌خوري و مخصوصاً پرهيز از خوردن غذاهاي تند و شيرين و نرفتن به رختخواب در هنگام بي‌خوابي(يعني زماني بايد به بستر رفت كه خواب غلبه كرده باشد زيرا بيدار ماندن در رختخواب ممكن است به خيال‌پردازي منفي بيانجامد). 
  2. پرهيز از هر چيز محرّك و دوري از افراد نا اهل و هرزه.
  3. به ياد آوردن اين واقعيّت كه خداوند ناظر قلوب و اذهان ماست. و پرداختن به ذكر حق و استغفار.  sabaq.net
  4. بي‌كار ننشستن و پرداختن به سرگرمي‌هاي خوب مانند مطالعۀ كتابهاي مفيد كه سبب مشغول كردن ذهن شود.
  5. خواندن اين دعا پس از سه صلوات: اللّهمّ لا تَكِلْني اِلی نَفْسي طَرْفَة عَيْنٍ .

 

 

 


بازگشت به صفحه قبل