Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/classes/mysqli.class.php on line 155 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/sabaq/domains/sabaq.net/public_html/engine/modules/show.full.php on line 242  دو پرسش درباره نمازها
سبق > پرسش و پاسخ > دو پرسش درباره نمازها

دو پرسش درباره نمازها


6 تير 1391. نويسنده : sabagh

چرا نمازهای ظهر،عصر،مغرب و عشا که دارای تشهّد وسط هستند رکعت‌های بعد از تشهّد(تحیات) در آنها به صورت کوتاه و فقط باخواندن سورۀ حمد پایان می‌یابد و سورۀ دیگری در آن خوانده نمی‌شود؟ و دیگر اینکه چرا نمازهای جماعت ظهر و عصر با صدای آرام و همزمان با امام خوانده می‌شود اما نمازهای جماعت صبح، مغرب و عشا دو رکعت اوّلشان با صدای بلند و بعد از امام ولی رکعت‌های بعد از تشهّد وسط ، با صدای آرام و همراه امام خوانده می‌شود ؟


پاسخ:

sabaq.net

روش و شيوۀ خواندن نمازها، مطابق روش پيغمبر اكرم(ص) است و ايشان آنها را به همين كيفيت مي‌خوانده‌اند. اين اعمال را اصطلاحاً تعبّدي مي‌خوانند، اعمال تعبّدي اعمالي هستند كه شكل و شيوۀ انجام آنها صرفاً بر مبناي مقرّر شرعي است و پرسش از كيفيّت و نوع آنها به نتيجۀ روشني نمي‌رسد. و مسلمان مؤظف است اين اعمال را همان گونه كه دستور داده شده انجام دهد.

 

 

 


بازگشت به صفحه قبل